duminică, 1 februarie 2009

„Nu trebuie să lăsăm braţele jos dacă suntem conduşi”


Pe 26 martie, Florin Corodeanu va împlini 32 de ani. Născut la Piatra Neamţ, flankerul joacă acum la Saint Marcelline Sport. Participant şi astă vară, la IRB Nations Cup, când a marcat eseu în partida cu Emerging Springboks, Florin Corodeanu a fost convocat la lot şi pentru partida cu Spania, de pe 7 februarie, prima din Cupa Europeană a Naţiunilor.
ProSPORT: Florin, cum ai primit vestea?
Florin CORODEANU: Cu bucurie. Îmi face plăcere să văd că încă sunt oameni care mă apreciază. O să încerc să nu-i dezamăgesc.
ProSPORT: A fost chemat şi Petre Mitu, cel alături de care ai câştigat medalia de bronz la CM de juniori în 1996, lângă care ai evoluat la naţionala mare, la Steaua şi la Aurillac. Cum comentezi revenirea lui?
Florin CORODEANU: Mă bucură că e din nou solicitat la lot! Această convocare este doar rezultatul muncii lui la echipa de club (n.r. Montauban). Cred ca echipa naţională are nevoie de un număr nouă de valoarea lui Mitu! Ar putea aduce mult din experienţa sa. O sa îmi facă plăcere să-l revad.
ProSPORT: Ai jucat şi la ediţia 2008 a IRB Nations Cup. Cum ţi se pare grupul actual de jucatori tineri din lotul naţional?
Florin CORODEANU: Sunt tineri cu ambiţie, jucători care pot creşte de la meci la meci. Cred că apariţia lor lângă jucători cu experinţă va avea efecte pozitive. Putem să facem treabă bună împreună şi să ne calificăm la Cupa Mondială din 2011.
ProSPORT: Am făcut o statistică, cu meciurile echipe de rugby a României în toate timpurile. Am observat că în 90% din cazuri, naţionala are o repriză mai bună şi una mai slabă. Cum îţi explici căderile din jocul nostru? Faptul că nu putem duce un meci la turaţie maximă de la început până la sfârşit? Observaţia e valabilă şi la handbal, de pilda, nu numai la rugby.
Florin CORODEANU: Cred că e o problemă mentală. Nu reuşim să rămânem concentraţi pe perioada a 80 de minute. Dacă am rezolva această problemă, cred că am putea să schimbăm multe. De exemplu, să nu lăsăm braţele jos dacă adversarul ne marchează puncte şi suntem conduşi. Trebuie să luptăm până la sfârşit. Pe urmă om vedea. Dacă adversarul a fost mai bun, asta este... E o lege a sportului. Important este să ieşim de pe teren cu sentimentul că am dat totul şi că mai mult nu se putea, să nu avem regrete.
ProSPORT: Trăieşti în Franţa de ani buni. Cum resimt cluburile franceze criza economică?
Florin CORODEANU: Unele cluburi au fost obligate să reducă masa salarială a sportivilor, dar în general ele încearcă să supraveţuiască aşa cum face toata lumea.
Administrator blog: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT

Niciun comentariu: